20150916_GAZETA_WYBORCZA_JAK_ZAROBIC_NA_CUDZY_590c6

JAK ZAROBIĆ NA CUDZYM POMYŚLE NA BIZNES?

GAZETA WYBORCZA, 2015-09-16, GRZEGORZ MARYNOWICZ

Grzegorz Marynowicz, Analityk Bankier.pl

W ubiegłym roku na polskim rynku zadebiutowała tysięczna marka franczyzowa. Zamiast szukać innowacyjnej idei, która podbije światowe rynki, warto pomyśleć o sprawdzonych rozwiązaniach.

Masz pieniądze, ale brakuje pomysłu na działalność gospodarczą? Zamiast szukać innowacyjnej idei, która podbije światowe rynki, warto pomyśleć o sprawdzonych rozwiązaniach. Franchising to ciekawa alternatywa dla osób z kapitałem i awersją do ryzyka.

(…)

ABC franczyzy

Franczyzą nazywana jest działalność prowadzona na zasadzie licencji udzielanej przez doświadczoną firmę. Franczyzobiorcy nie zaczynają więc biznesu od zera, ale działają pod brandem, który przeszedł rynkową weryfikację. Osoby korzystające z oferty danej sieci otrzymują wszystko co potrzebne, by rozkręcić biznes. – Dzięki temu oszczędzają czas i mogą liczyć na szybszy zwrot inwestycji, aniżeli w przypadku działalności na własną rękę – mówi Magdalena Kurda z firmy PROFIT System, specjalizującej się w doradztwie w zakresie franczyzy. W przypadku działalności franczyzowej inwestycja zwraca się średnio po 3-5 latach.

(…)

Całkowita kwota inwestycji we franczyzę Pa-wo to około 200 tys. zł, z czego 80 tys. stanowi kaucja. Blisko 50 tys. zł z tej kwoty pochłania projekt salonu oraz wyposażenie placówki. Salony z odzieżą męską otwierane są zazwyczaj w galeriach handlowych, usytuowanych w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców. Osoby przystępujące do pochodzącej z Pabianic sieci nie płacą za przystąpienie do niej. Nie są także zobowiązani do odprowadzania na rzecz franczyzodawcy części dochodów placówki.

(…)